شارژ سریع چیست و چرا به آن نیاز داریم؟

شارژ سریع چیست و چرا به آن نیاز داریم؟

دسترسی سریع

براي صحبت با مدیر سایت
!کليک کنيد
قوانين نويسندگي در سایت ما
!کليک کنيد
کمک مالي و نقدي جهت بهبود سايت
!کليک کنيد
حمایت بنری از سایت
!کليک کنيد
براي پرسيدن سوالات خود با اين شماره تماس بگيريد: (----------------)
تبليغات ...

برای سفارش تبلیغات کلیک کنید برای سفارش تبلیغات کلیک کنید
بازدید : 989 | نویسنده : |

هر کاربری دوست دارد گوشی هوشمند خود را در کمترین زمان ممکن شارژ کند.

به همین دلیل فناوری شارژ سریع که به دارخوری نیز معروف است در بین کاربران بسیار محبوب است.

در حال حاضر، هر سازنده تراشه سخت افزاری، نسخه خاصی از این فناوری را دارد. با این حال، استفاده از فناوری شارژ سریع همیشه راه حل خوبی نیست!

شارژ سریع چیست و چرا به آن نیاز داریم؟

همه کاربران می خواهند گوشی هوشمند یا تبلت خود را به سرعت در کمترین زمان ممکن شارژ کنند. به همین دلیل تکنولوژی Fast Charge که به دارخوری نیز معروف است در بین کاربران بسیار محبوب است. در حال حاضر تمامی سازندگان تراشه های سخت افزاری نسخه ویژه ای از این فناوری را به ثبت رسانده اند. با وجود محبوبیت بالای این فناوری، باید بگوییم که در برخی مواقع استفاده از فناوری شارژ سریع راه حل معقولی تلقی نمی شود!

خوشبختانه سامسونگ نیاز به غیرفعال کردن این ویژگی را در برخی شرایط درک کرده است. همه کاربران می توانند شارژ سریع دستگاه های سامسونگ گلکسی دارای سیستم عامل اندروید مارشمالو مانند گلکسی اس 7، گلکسی اس 7 اج، گلکسی اس 6، گلکسی اس 6 اج پلاس و گلکسی نوت 5 را غیرفعال کنند.

چرا همه کاربران در برخی موارد باید شارژ سریع را غیرفعال کنند؟ قبل از اینکه نحوه انجام این کار را توضیح دهیم، اجازه دهید توضیح دهیم که چرا این ویژگی را غیرفعال می کنیم.

دو دلیل برای این امر وجود دارد که دلیل اول و بسیار مهم افزایش گرما است. فناوری شارژ سریع همانطور که از نامش پیداست انرژی الکتریکی زیادی را در مدت زمان کوتاهی به باتری منتقل می کند. بنابراین دستگاه شارژر به راحتی با گرمای بیش از حد مواجه خواهد شد. اگر تلفن در حال شارژ باشد، روی یک میز کنار تخت خنک یا در خانه ای با تهویه مناسب باشد، بعید است مشکلی ایجاد شود. اما اگر گوشی روی صندلی خودرویی که به شدت در معرض نور خورشید است شارژ می شود، همانطور که می توانید حدس بزنید، مشکلات سخت افزاری جدی برای دستگاه به وجود می آید.

از طرفی در دستگاه هایی مانند گلکسی اس 7 یا گلکسی اس 7 اج که دارای فناوری شارژ بی سیم هستند، باید از فن خنک کننده ای استفاده کنید که در پد شارژ قرار می گیرد. کار مداوم این فن باعث ایجاد آلودگی صوتی شده و باعث آزار کاربران نزدیک خود خواهد شد. بنابراین، برخی از کاربران برای عدم استفاده از فن خنک کننده، مایلند شارژ سریع بی سیم را غیرفعال کنند. اکنون که دلیل غیرفعال کردن شارژ سریع را می دانید، می توانید نحوه غیرفعال کردن آن را در ادامه مقاله بخوانید.

انجام این کار بسیار ساده است و تنها به چند لمس کوتاه نیاز دارد. ما از Galaxy S7 Edge برای این آموزش استفاده می کنیم، اما این روند به احتمال زیاد در همه دستگاه های گلکسی دارای اندروید 6 مارشمالو یکسان خواهد بود. توجه داشته باشید که اگر دستگاه گلکسی شما شارژ بی سیم ندارد، منوی تنظیمات شارژ سریع ممکن است کمی متفاوت باشد.

اولین کاری که باید انجام دهید این است که با پایین کشیدن اعلانات و لمس نماد چرخ دنده در گوشه سمت راست بالا به منوی تنظیمات دستگاه بروید.

 

منبع: pcmag



می پسندم نمی پسندم

چهار شنبه 6 مهر 1401 -16:43 نظرات()
مطالب مرتبط
    نظرات
    برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید
    نام
    آدرس ایمیل
    وب سایت/بلاگ
    :) :( ;) :D
    ;)) :X :? :P
    :* =(( :O };-
    :B /:) =DD :S
    -) :-(( :-| :-))
    نظر خصوصی

     کد را وارد نمایید:

    آپلود عکس دلخواه: